Dane przemyślane

photo by ntr23 via Compfight cc
photo by ntr23 via Compfight cc

Lean oparty jest na faktach. Nie używamy pojęć dużo/ mało często/ rzadko, tylko mierzymy, liczymy i sprawdzamy.
Dane mają ogromną moc sprawczą, przez co fajnie motywują do zmiany. I pamiętajmy że wszystko ale to wszystko można zmierzyć. Czasem trzeba nie tyle wyjść z pudełka co w ogóle o nim zapomnieć.
Poniżej mini case pewnej firmy w której pracował znajomy.
Korporacja warszawska, ludzie zabiegani i zapracowani i na pierwszy rzut oka wszystko gra.
Firma wyciągnęła dane najczęściej odwiedzanych przez pracowników stron w godzinach pracy.
Na dwóch pierwszych miejscach uplasowały się uwaga: facebook i pracuj.pl 😀
Komentarz chyba zbędny. Dodam jedynie,  że warto szukać danych sprytnie. To znaczy, zapewne większość firm bada zadowolenie pracownika na podstawie na przykład ankiet satysfakcji pracownika. Ale czy są one aż tak adekwatne??